Павло Салига: «Багато працювати – ще не ознака професіоналізму»

Павло Салига, архітектор програмного забезпечення, головний дизайнер Addlink co., ltd провів лекцію та майстер-клас для студентів-видавців 3 курсу ІЖ. Його поради, як фахівця з багаторічним досвідом у сфері веб-дизайну, читайте далі. 

З’явилась ідея: що далі?

Це може бути стартап, інтернет-магазин, онлайн-видання – зазвичай усе починається з геніальної ідеї. Перше, що вам потрібно буде зробити – оформити цю ідею як слід. Для цього існують дві прості методики:

1) Уявити споживача. 

Робиться це за схемою: ім’я, вік, дохід за місяць, звички/денний цикл, потреба словами цієї людини. 

2) Скласти «промову в ліфті».

Дістатися до поважних інвесторів у їх кабінетах деколи буває важко. Так звана «elevator speech» - це умовні 30 секунд, за які ви зможете переконати будь-якого інвестора профінансувати вашу ідею, їдучи з ним у ліфті. Але будьте певні – ця промова вам допоможе не лише у подібному випадку. Вміти ясно і зрозуміло розказати про себе і свою ідею дуже важливо для заведення будь-яких контактів; та і для вас особисто, адже в процесі роботи необхідно чітко уявляти свою ідею.

Складається промова за трьома питаннями: хто ви і звідки, яку потребу задовольняєте своєю ідеєю, чому ви. 

Етапи реалізації

Тепер, коли ідея чітко сформована, можна приступати до її практичного втілення. 

Архітектура сайту

1) Для початку складається таблиця із такими основними пунктами: usecase, release, page. 

Usecase – це спосіб використання сайту, будь-які дії, які може робити користувач: логінитися, реєструватися, змінювати мову, додавати щось в закладки, купувати і так далі. Набір юзкейсів міняється відповідно до задач сайту. Всі юзкейси поділяються на front-end (для користувача) back-end (для адміністратора). 

Релізи (release) – це етапи розробки юзкейсів. Їх може бути два і більше. Все найнеобхідніше, без чого сайт не існуватиме, слід записати у перший реліз. А ось додаткові функції, наприклад, зміну мови (якщо спочатку всеодно плануєте працювати лише на одну країну) варто залишити на наступні «доопрацювання». 

Рage (сторінка) – це те, у чому реалізовується юзкейс. Наприклад, дія «переглянути товари» приведе до сторінки з їх списком. 

2) Далі створюється прототип (wire frame) сайту (наприклад, за допомогою програм balsamiq та Marvel), який проходить UX-тестування (user experience design). Простіше кажучи, схему сайту показують людям і пропонують вирішити певну задачу, наприклад, оформити підписку чи придбати товар. Якщо користувачі не можуть цього зробити або роблять дуже повільно, це означає, що UX-дизайн слід покращити. 

3) Створення технічного завдання для програмістів (Requirements).

Дизайн сайту

Сюди входить розробка айдентики (візуальна ідентифікація, фірмовий стиль сайту) та GUI (графічний інтерфейс, який дозволяє користувачу взаємодіяти з електронними пристроями через зображення та візуальні вказівки, а не через текстові команди).

Програмування сайту

Власне, робота програмістів-будівельників, які за наміченою схемою реалізують проект.

Дизайн взаємодії UX usability (зручність користування)

Цей етап зазвичай завершальний. Готовий сайт тестують на людях, перевіряючи, чи зручно і зрозуміло ним користуватися. 

Як навчитися веб-дизайну?

Для цього Павло Салига визначає чотири кроки:

1. Спробувати самостійно створити дизайн (використовуючи схему вище).

2. У процесі цього визначитися із напрямом дизайну, що цікавить вас найбільше (наприклад, розробка айдентики).

3. Почати працювати під керівництвом досвідченого дизайнера. Для цього є два шляхи: записатися на практику в дизайн- чи веб-студію або ж попроситися практикантом до фрілансера.

4. Продовжити працювати на зарплату у студії або ж спробувати самостійно брати замовлення. 

Чого не треба робити початківцю?

- чекати слушної нагоди;

- вчити програми по самовчителях без реальних задач;

- сподіватися заробляти на дизайні $1000000 в місяць у перший рік;

- вчити програмування (бо це інша сфера). 

Як досягти успіху?

За словами Павла, професіоналізм полягає не у здатності багато працювати. Продуктивність серед складових успіху займає всього 20%. Справжній професіонал – той, хто вміє планувати роботу і здає роботу у точний термін. А ось наскільки ви станете відомим у сфері дизайну, більше залежить від іміджу (тобто, як виглядає те, що ви робите – фактично, ваше портфоліо), який займає 30% від успіху, та представлення (скільки людей знає про те, що ви робите – іншими словами, ваша база контактів та клієнтів), яке займає аж 50% успіху. 

 

Наталія Будзяк, 3 курс, журналіст