Посвята у веб-дизайнери: як створити собі роботу своїми руками

Що таке «Веб-дизайн та програмування» для журналіста-третьокурсника? Безсонні ночі в пошуках себе, часу, плагінів для Вордпрес, усіх можливих контактів у соцмережах задля переглядів, заміни «лагаючому» Хостінгеру і багато іншої романтики. А ще – радість від перших стрибків «Гугл аналітики», коментарів незнайомих людей, і відчуття, що працюєш у справжньому ЗМІ. З єдиною відмінністю – ти його створив сам. Оце і є найпринциповіша риса третьокурсника – перейшовши «екватор», найчастіше думаєш про самореалізацію. На щастя, у ІЖ є предмет, що дозволяє створити роботу своєї мрії власними руками.

Як це вдалося третьокурсникам цьогоріч – дивіться та читайте далі з перших вуст. На цей момент проекти залучили майже 9 тисяч унікальних користувачів. Може, ви – наступний?

 

«The Harbour»

– видання, покликане допомогти орієнтуватися у світі новин, зробити нудне цікавим, а складне простим. Журналісти ретельно досліджують теми, про які пишуть, щоб повідомити вам найголовніше і скоротити час, який ви витрачаєте на вивчення того чи іншого питання. 

 

 

Яна Собецька, головний редактор «The Harbour»: Для мене створення власного сайту було дійсно захоплюючою справою. У ролі головного редактора я намагалася зробити усе для того, щоб проект вийшов дійсно цікавим та вартісним. Ми поставили собі за мету створите онлайн-ЗМІ, який пояснюватиме людям складну інформацію просто, а нудні новини розповідатиме цікаво. У процесі роботи над сайтом наша команда обмінювалася ідеями, обговорювала разом дизайн, концепцію. Ми  давали один одному поради, розмірковували над тим, як краще пояснити читачам те чи інше явище. Приємно вразило те, що люди реально читали наш сайт, залишали коментарі під публікаціями. Тим самим ми отримували «фідбек» від аудиторії, що допомагало нам працювати краще та якісніше, і, звичайно, піднімало настрій. 

Були й певні труднощі, зокрема з хостингом. У нас був безкоштовний акаунт, і як тільки кількість відвідувань користувачів за добу сягала 200, сайт неминуче «лягав», відповідно, інші читачі не могли зайти на портал. За час роботи над проектом з нами це траплялося 4 рази. Також було проблематично розрекламувати сайт не знаючи як слід основ SEO-оптимізації та SMM. Багато чого довелося вивчати самостійно, але команда все ж впоралася. 

Хочеться сказати, що предмет, безперечно, став нам у пригоді, допоміг освоїти основи веб-дизайну, та все ж хотілося б мати більше годин у навчальній програмі, щоб навчитися створювати сайти не лише за допомогою Wordpress, використовувати javascript тощо. Адже для журналістів важливо не лише працювати на когось, а  й самим вміти створювати якісні проекти. 

 


 

«Calmar»

– видання, покликане популяризувати науку, технології та психологію серед української молоді, яке весело й інтерактивно розповідає про цікаві неординарні явища, усі найважливіші новини та новинки, що викликали резонанс, і доступно пояснює складні факти. 

 

 

Наталія Петрук, головний редактор «Calmar»: Це хороша практика щодо розподілу обов’язків та відповідальності. Оскільки ми самі спільно обирали тематику та формат нашого проекту, то кожен міг писати те, що йому до душі. Це добре, адже з’являлося не звичайне «треба», а певний інтерес до розробки тем матеріалів.

Протягом курсу «Веб-дизайн та html-програмування» ми отримали базові знання з окресленої сфери. Однак ми вже комфортно і досить впевнено вміємо працювати з платформою WordPress, а отже реалізовувати якісь, можливо, й власні проекти в майбутньому. Хочеться й не оминути увагою практичну частину основ-основ, під час яких нам доступно та зрозуміло пояснювали матеріал. 

Також було комфортно працювати в маленькій групі, що дало змогу викладачеві кожному приділити вдосталь часу. Викладач завжди йшов на контакт і був на зв’язку у разі потреби. Велика частка практики тішить. 

 


 

«Полотно»

— інтернет-журнал про візуальне мистецтво. Це місце для тих, хто сприймає реальність очима, готовий поринати у світи, створені іншими; для тих, хто годинами витрачає час на збереження красивих зображень у Vk та для тих, хто на вулицю виходить, щоб розглядати мурали на стінах будинків.  

 

 

Поліна Єнальєва, головний редактор інтернет-журналу «Полотно»: Створюючи сайт, ми керувалися власними інтересами, тим чого не вистачало нам. Цей сайт - наша стартова сторінка і ми хочемо поширювати мистецтво в маси. Речей, які не сподобались, не було. Рада, що в закладки додалося кілька нових сайтів. І ми знаємо людей, які їх створюють.

 

 

 


 

«QualiCity»

– це онлайн-видання для тих, хто між морем і горами обирає місто. Для тих, хто перед сном мріє про велодоріжки і вважає мафи злом. На сайті багато цікавинок про архітектуру, інфраструктуру та міський стиль життя. Його творці обіцяють говорити про те, що варто змінити, аби місто було по-справжньому якісним. А ще - де купити найсмачніший фалафель та як провести вихідні.

 

 

Анастасія Розум, головний редактор «QualiCity»: Над сайтом ми працювали лише вдвох, разом з Аліною Овчаренко. Мені подобається, що тепер я можу за декілька хвилин створити сайт будь-якого спрямування. Це корисні знання у 21 столітті. Також сподобався курс Bootstrap.

 

 

 

 


 

«Travelover» 

- сайт про подорожі, де можна знайти усе необхідне для незабутньої мандрівки, і в першу чергу – натхнення. Містить корисні лайфхаки, розповіді з перших вуст, тематичні новини з усіх куточків світу, багато гарних фото та навіть літературну рубрику. Недарма слоган сайту – «твоя жива пригода». Автори роблять ставку на оригінальний контент; тому запрошують до співпраці усіх, для кого «мандри» - більше, ніж слово.

 

 

Наталія Будзяк, головний редактор «Travelover»: Відверто кажучи, я давно виношувала таку ідею, мріяла влаштуватися у подібне ЗМІ. А тут буквально за кілька місяців довелося з нуля створити його своїми руками, наповнити тим, що я сама шукала би в інтернеті. Це непередаване відчуття, коли працюєш сам на себе. Коли готовий працювати день і ніч над чимось, що тебе захоплює – тоді розумієш собі ціну. Студентам, які в майбутньому вивчатимуть дисципліну «Веб-дизайн», дуже раджу – беріть від неї все, що вам треба, не погоджуйтесь на менше. Змушуйте викладачів працювати з вами, і не сподівайтесь, що буде навпаки. 

 


 

«Cuprum»

- видання про моду та (частково) дизайн. За словами творців - орієнтоване на широку аудиторію, якій важлива обгортка, а не глибокий зміст. 

 

 

Олексій Мандзій, головний редактор «Cuprum»: Він був для нас своєрідним викликом - цікава концепція, справжнім знавцем якої була тільки Аня Нестеренко, вимагала від усього колективу не тільки поглибленого вивчення усіляких модних аспектів, але й постійної командної роботи. Вважаю, що з цим завданням ми впоралися: ні разу протягом створенням сайту у редакції не відбулися якісь сварки, а рівень напруги завжди залишався на мінімумі. 

Аня Нестеренко: Предмет справді виявився одним із найкорисніших за весь час навчання в інституті. Сподобалося, що нам доручили відповідальне завдання - створити власне міні-ЗМІ від початку й до кінця. І цікаво, що і до створення сайту ми були друзями, але зараз взагалі супер-команда, надихаємо одне одного на роботу і надихаємося одне від одного. 

Георгій Шабаєв: По-перше, ми вирішили, що робити суспільно-політичне видання буде неправильно, зважаючи на велику масу таких видань. По-друге, в Україні мало видань саме про моду, а не про модних особистостей. По-третє, мода - це не лише висвітлювати події чи писати оглядові статті. Це спосіб підказати людям, що їм личить а що ні, і вказати на тренди, тобто розмовляти з читачем. Ми дійсно не вкладали у свій інтернет-журналі глибокого змісту і аналітики, натомість даємо читачам красиву обгортку, масу цікавих фотографій і робимо розважальний контент. Наша аудиторія - це люди, яким цікаво проходити тести про модні деталі, дивитися лукбуки з останніх показів та просто насолоджуватися контентом, не вбачаючи у ньому чогось завуальованого та глибокого.

 


 

«Красивий Київ»

– проект, що відрізняється від інших сайтів про місто своєю естетичною спрямованістю. Простіше кажучи – тут збирають всю красу нашої столиці. Творці ставлять собі за мету подарувати естетичне задоволення та надихнути на дослідження ще небачених місць. 

 

 

Ангеліна Барилюк: Сайт ми робили у чотирьох, кожен мав певні завдання і вніс щось своє у його створення. Ми раціонально розділили обов'язки, враховуючи можливості кожного учасника. 

Знайшла себе в цьому напрямку журналістики, адже завжди мріяла спробувати себе саме у ньому. 

Ліана Буряк: Предмет загалом сподобався, виправдав мої очікування. Але, як на мене, варто було приділити увагу жанрам Інтернет-журналістики і способам розкрутки сайтів . 

Аліна Луценко: Так, у нас не було головного редактора. Навантаження старались розділити порівну. Кожна з нас мала доступ до роботи з сайтом і намагалась проявити ініціативу у створенні і просуванні проекту. Можливо, не все нам вдалося зробити ідеально, але це буде нам корисним досвідом. А майбутнім курсам дуже раджу по можливості не пропускати занять, бо матеріал викладається ду-у-уже стрімкими темпами, тому опанувати й надолужити самотужки його буде складно. І не відкладати роботу над проектом на останній момент. Краще почати якомога раніше і робити все якісно та з душею. 

 


 

Та все ж найбільше розмаїття – це блоги третьокурсників, які вони створювали поряд із своїми головними проектами. Від американського футболу та witchhouse-музики до сучасних гаджетів та pole dance – спектр вражає. Тож список посилань внизу – не просто результат великої роботи, а й шанс довідатися про світ чимало несподіваного та зазирнути в обличчя новій українській журналістиці, яка прагне багато чого змінити. Ризикнете?

 

1. JB: JUST BEAUTY! БЛОГ. Про beauty-сферу для чайників 
2. End Zone. Про не наш футбол по-нашому  
3. Блог Дмитрия Демченко 
4. SmartGadgets. Рай для для диваків, які люблять гаджети 
5. The Fad 
6. #Український вітчхаус рух 
7. Pole dance blog 
8. ZVIДКИ. Історії простих речей 
9. Дубинячий блоґ 
10. Tallyna blog 
11. travel&more 
12. В ритмі сучасності 
13. .inspire - Блог про подорожі  
14. PixelPerfect 
15. Війна. Історії та фото з фронту 

 

Наталія Будзяк
(3курс, спеціальність журналістика)