Конкуренція із першого курсу, або як студенти-журналісти "Новітні медіа" складали

Під час зимової залікової сесії в Інституті журналістики відбувся захист власних медійних проектів студентів-журналістів 1 курсу. Дисципліна "Новітні медіа" читається викладачами кафедри мультимедійних технологій і медіадизайну доцентом Ситником О. В. та асистентом Філоненко Д. В. 

Унікальність презентації власних студентських проектів полягає геть у всьому: від форми проведення та вимог, до контенту та формату новостворених медійних ресурсів.

 

 

Перш за все це було "хрещення боєм" для першокурсників, адже  з перших днів навчання в Університеті вони отримали завдання розробити концепцію і створити власний, абсолютно реальний мережевий ресурс із заданою (конкретною) аудиторією (не менше 1 000 унікальних відвідувачів). Більше того, концепція, формат, неймінг, контент, а головне - створення і підтримка самого ресурсу, також були на плечах молодих професіоналів.

 

 

Унікальну методику викладання та оцінювання дисципліни "Новітні медіа" було розроблено викладачами кафедри мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики доцентом Ситником О. В. та асистентом Філоненко Д. В. Методика базується на принципах емпаурмент-педагогіки:

  • створення умов для формування впевненості у власних силах і можливостях та відповідальності за результати навчання;
  • прийняття студентами власних рішень щодо виконання поставлених завдань;
  • забезпечення психологічного комфорту студентів під час навчання як за допомогою спеціальних прийомів, так і через доступність змісту навчання (за принципом вибору кожним студентом кроків, які він хоче і може здійснити);
  • створення умов для появи в студентів ентузіазму і почуття задоволення від групової й індивідуальної роботи та її результатів, що досягається насамперед завдяки постійному позитивному (як за формою, так і за змістом) зворотному зв’язку тощо.

Основною метою дисципліни було ознайомлення студентів із базовими поняттями новітніх медій, технологій, які вони використовують, а також основи організації та впровадження подібних проектів у життя.

 

 

У чому ж оригінальність цієї дисципліни? 

По-перше, подібна дисципліна на першому курсі викладається в Україні лише в Інституті журналістики, і має цілком оригінальне наповнення та програму.

По-друге, студенти-першокурсники опинились в реальних журналістських умовах, коли самостійно потрібно приймати рішення, розробляти стратегію і працювати в команді, якій поставлене конкретне редакційне завдання. Все подальше навчання і виклад матеріалу викладачами вже формувалися відповідно до знаннєвих запитів, потреб студентів, що значно підвищило зацікавленість студентів у вивченні цієї дисципліни та актуалізації знань. Адже студент вже сам потребував знань, а не викладач намагався нав'язати навчальний матеріал. Таким чином студенти більш ефективно засвоювали теми, набували відповідних компетентностей, що, в свою чергу, надало їм змогу практично застосувати набуті знання.

 

 

По-третє, студенти сформували міні-редакційні колективи, що дозволило їм вчитися працювати у команді на результат. Значну частину балів отримував саме готовий проект, що могло реалізуватися лише у командній роботі, і вміння взаємозамінювати один одного задля досягнення поставленого результату, а не перекладати відповідальність на іншого. На жаль, більшість дисциплін не передбачають цього аспекту, що стає значною проблемою при подальшій ефективній роботі студента чи випускника у реальному колективі. 

По-четверте, студенти працювали із реальною аудиторією, що вносило елемент несподіванки у розробку проектів та надало унікальний досвід роботи із відгуками (фідбеки), вміння правильно на них реагувати, опрацьовувати і робити висновки.

 

 

По-п'яте, відбулося знайомство студентів із технологіями і платформами мережевої комунікації, а також зі специфікою роботи з мережевими ресурсами (адміністрування CMS, робота із хостингом і доменами тощо). Після цього студенти вже на власному досвіді відчули всі недоліки онлайн кострукторів, безкоштовних доменів і хостингів, що убезпечить їх від типових помилок у майбутній професійній діяльності.

 

 

Крім зазначеного, в межах дисципліни студенти отримали досвід роботи із системами аналітики, принципами пошуку цільової аудиторії, із написання текстів для мережевих ресурсів, навчилися розробляти стратегії, бізнес-плани, презентації проектів тощо.

Звісно, були і труднощі, із якими зіштовхувались викладачі і студенти під час проведення занять та реалізації проектів. Однак, це лише спонукало до неординарних підходів вирішення. Та все ж головне - результат!

 

 

Студенти поділились враженням від навчання за оригінальною методикою:

Христина Бубнюк, головний редактор мережевого проекту "Litepa" litepa.16mb.com (студентка 1 курсу спеціальності журналістика)

Коли ми переступили поріг ІЖ, нам здавалося, що на першому курсі нас чекають лише конспекти та «суха теорія». Але вже через тиждень ми зрозуміли, що дуже помилялися, адже саме на «Новітніх медіа» ми все робили своїми руками. Ті, хто ще півроку тому міг у комп`ютері лише відкрити Гугл, тепер вміють створювати сайти, редагувати їх, «піарити», робити бекапи, наповнювати якісними матеріалами і ще багато всього. Вже на першому курсі ми познайомилися майже з усіма Адобівськими програми, навчилися створювати логотипи, робити фото красивими у фотошопі та монтувати відео. Цей предмет дав нам змогу не лише відчути себе інтернет-журналістами, а й навчив працювати в команді, бути відповідальними, і вкладатися у дедлайни! 

Завдання створити сайт і набрати 1 000 унікальних користувачів здавалося нам нереальним. Але вже через 3 місяці це стало чимось значно більшим, ніж погоня за балами. Ми жили нашими маленькими проектами. І ось, коли у нас стало близько трьох з половиною тисяч (!) унікальних відвідувачів, і близько півтори тисячі постійних читачів, ми розуміємо, що ми змогли створити непоганий ресурс. А, головне, що дав нам цей предмет, це розуміння того, як круто бути журналістом і бачити віддачу тих, для кого ти працюєш. 

Викладачам особливе «Дякую». Вони витерпіли нас, незнайок та панікерів. Були 24 години на зв`язку, завжди були готові рятувати наші сайти, коли вони «лягали», і раділи разом з нами, коли наші матеріали набирали сотні переглядів. 

У мене є лише одне побажання. Варто було б розділяти групи на менші підгрупки (як на «Верстку» або «КУМ»), адже кабінет, у якому є доступ до мережі інтернет досить тісний, а також викладач мав би більше змоги працювати з кожною редакцією окремо. 

 

Тетяна Хук, головний редактор, адміністратор мережевого проекту "Чаша слів"  chashasliv.com.ua  (студентка 1 курсу спеціальності журналістика)

Чесно кажучи, особисто мені здалося, що дисципліна "Новітні медіа" виявилася найбільш корисною для нас. Мабуть, це через те, що більша частина навчання була заснована саме на практиці. Навчилися працювати з програмами, точніше засвоїли їхню базу. Також навчилися створювати сайти, а це взагалі дуже круто та корисно. 

Серед мінусів можу виділити тільки недостатню кількість годин та те, що не було змоги завжди проводити пари в аудиторіях з комп'ютерами (бо важко носити свої), а серед плюсів те, що така дисципліна була в нас вже на 1-му курсі, цікаву програму та те, що Олексій Валерійович завжди був до нас лояльним, розумів і сміявся з наших жартів.

 

Ольга Ковальська, редактор мережевого проекту "КерМо"  kermo.16mb.com (студентка 1 курсу спеціальності журналістика)

Дисципліна, в першу чергу, дуже корисна і сучасна. Один з небагатьох предметів, де ми вивчаємо все найновіше та найактуальніше. У програмах з монтажу та обробки фото треба вміти працювати, мені здається, не тільки журналісту, а й усім іншим, так як ми живемо в еру Інтернету і треба з ним дружити. 

Навчилися мінімуму у програмах Photoshop та After Effects. Це круто, але, на жаль, що лише мінімуму. Хотілось би цьому приділити набагато більше часу. І, можливо, освоїти якісь ще інші програми, сподіваюсь, що це буде на наступних курсах. Вивчили, як створювати сайти на базі WordPress. Тут всього достатньо. Але саме мені трошки не вистачило рекомендацій по написанню статей в інтернет-ЗМІ.

Ще дуже шкода, що так і не відбулася бонусна лекція з безпеки в Інтернеті. Я її дуже чекала. А так все супер. Все клас. Все сподобалося.

 

Бліц-інтерв’ю із Олегом Авдишом, студентом 1-го курсу, головним редактором проекту «Gamine».

- Олег, про що ваш проект?

- Основною метою сайту Gamine є огляд найгучніших подій зі світу шоу-бізнесу. Висвітлення найяскравіших новин фешн-індустрії України та світу. Публікації про найцікавіші моменти з публічного та закритого життя зірок. Обговорення найактуальніших тем світського життя в Україні та світі з відомими та авторитетними експертами, блогерами. Знайомство аудиторії ресурсу з молодими, талановитими та амбітними українськими дизайнерами, їх промоушен та інформаційна підтримка. Поширення маловідомих, але перспективних українських брендів, заклик купувати модний, сучасний одяг від вітчизняного виробника.

- Що вам запам'яталось під час роботи над проектом?

- Ми мали змогу провести бесіду чи взяти інтерв’ю у людей, які досить успішні в своїй професії. Одним із таких прикладів є інтерв’ю з українською дизайнеркою Дариною Балашановою.

- Як виникла ідея проекту?

- Абсолютно спонтанно. Поспілкувалися з дівчатками про наші інтереси і вирішили писати про моду і шоу-бізнес. Вони займалися фешн-індустрією, а я висвітлював громадську і політичну позицію наших селебрітіз.

- Які були труднощі при створенні проекту?

- Насамперед, це самоорганізація. Коли створюється проект, то порядок грає дуже важливу роль. Це розумієш з часом.

- Чи вважаєш досвід, отриманий під час вивчення дисципліни "Новітні медіа", корисним?

- Досить корисна дисципліна, розвиває на початковій стадії вступу в професію можливості і вміння, необхідні в сучасній журналістиці!

 

 

Слово завідувачу кафедри

На думку завідувача кафедри мультимедійних технологій і медіадизайну Вікторії Шевченко це лише початок значних змін у викладанні фахових дисциплін. Вікторія Едуардівна зазначила: "Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну ставить своїм пріоритетом набуття студентом практичних навичок, формування фахових компетенцій і активно впроваджує новітні педагогічні підходи у викладанні фахових дисциплін. Результатами дисципліни "Новітні медіа" відверто приємно здивована, адже показавши такий результат вже у першому семестрі першого курсу у наших студентів є однозначно великі перспективи, студенти просто молодці! Вважаю, що якісний результат, який продемонстрували студенти під керівництвом викладачів, говорить не лише про перспективність напрямку, а й про правильний підхід до викладання комплексної мультимедійної підготовки бакалаврів і магістрів в Інституті журналістики викладачами нашої кафедри..."

 

 

Трохи статистики...

Загалом студентами було представлено 14 повноцінних мережевих медіапроектів, сумарна аудиторія яких складає 19 453 унікальних користувачів (за даними Google Analytics), загальна кількість статей та публікацій понад 790, кількість підписників у соціальних мережах 8 368, 6 із 14 сайтів потрапили у першу сотню рейтингу LiveInternet  у категорії "Персональні сторінки" (станом на 26.12.2016) і все це - результат роботи за 4 місяці навчання в межах однієї лише дисципліни. Саме тому, за результатами захисту студентських проектів 1-го курсу можна сміливо стверджувати, що в Інституті журналістики вчаться справді талановиті, творчі та перспективні студенти, що безперечно стануть професіоналами у медіагалузі.

  

Медіа проекти студентів 1 курсу, які було підготовлено в рамках дисципліни "Новітні медіа":

(На жаль, з часом деякі проекти можуть бути не доступні, адже розміщені на безкоштовних хостингах чи оплачені лише на певний період)

Мистецький проект "LitEra" - http://litepa.16mb.com

 


 

Інформаційний ресурс "Ритм Києва" - http://kyivrhythm.16mb.com

 


 

Студентський розважальний ресурс "Studentutto" - http://studentutto.in.ua

 


 

Науково-популярний ресурс про українську мову "КерМо" ("Керуй мовою") - http://kermo.16mb.com

 


 

Розважальний мережевий ресурс "ЧашаСлів" - http://chashasliv.com.ua

 


 

 Розважальний ресурс "ХелсіMind" - http://helthymind.16mb.com


 

Розважальний ресурс "VKafe.Kyiv" - http://vkafeinkyiv.16mb.com


 

Розважальний ресурс "WarerLine" - http://waterline.esy.es


 

 Суспільно-інформаційний ресурс "SocialGuide" - http://socialguide.in.ua


 

 Туристично-розважальний сайт "UP" - http://up4you.16mb.com


 

Розважальний ресурс "New View" - http://newview.16mb.com 


 

Розважальний мережевий ресурс "Aspect Vision" - http://aspectvision.esy.es 


 

 

Розважальний мережевий ресурс про моду та шоу-бізнес "Gamine" - http://gamine.16mb.com


 

Розважальний мережевий ресурс про український спорт "UkrSport" - http://ukrsportnet.16mb.com


 

Матеріал підготували:

Ольга Фомішина

Олена Грозна

Олег Філімонов

Фото:

Валентин Юрченко

Олег Філімонов